5 اشتباه رایجی که در زمان تمیز کردن آن ها را ممکن است مرتکب شوید
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نظافت منزل ممکن است مورد علاقه هفته شما نباشد اما ضروری است. خوب ، اگر می خواهید از بیرون رانده نشوید ، از مسمومیت غذایی جلوگیری کنید و توسط توده های نامرتب خرد نشوید ، لازم است.

بیشتر ما فقط می خواهیم کارهای خانه را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم و بهترین نتیجه را برای تلاش خود داشته باشیم. در اینجا پنج اشتباه برتر تمیزکاری که احتمالاً مرتکب شده اید برای کمک به شما در مقداری سازماندهی تر است. در روال نظافت خود تغییراتی ایجاد کنید تا کار با سرعت بیشتری انجام شود و وقت بیشتری برای لذت بردن از خانه تمیز خود داشته باشید.

 

 

01
از 05
اشتباه شماره 1: کنار گذاشتن مشاغل تمیز کردن
به تعویق انداختن تمیز کردن
صنوبر / آنا کادنا
آیا ژله ای را که بلافاصله به زمین برخورد کرده پاک می کنید یا آن را برای چند روز می گذارید؟ حتی اگر عجله دارید ، اگر آن را روی زمین بگذارید ، مورچه هایی در خانه شما را می زنند و ردپای ژله در تمام زمین ردیابی می شود. شما می توانید 15 یا 20 ثانیه اکنون به مراقبت از مشکل بپردازید یا 20 تا 30 دقیقه بعد به پاکسازی مشکلات بپردازید.

همین اصل تقریباً در هر شغل نظافت اعمال می شود. چند دقیقه صرف تمیز کردن و سر و صدا کردن یک اتاق هر روز تمیز کردن "سنگین" را بسیار راحت تر می کند. محل های تهیه غذا در آشپزخانه باید تمیز شود ، لباس های شسته شده کثیف در یک مانع قرار داده شود ، ظرف های حمام و درهای دوش پس از هر بار استفاده پاک شوند و نظافت نامه ها ، روزنامه ها و رسیدها به طور روزانه پاک شود.

سپس کارهای هفتگی گردگیری ، جاروبرقی ، تمیز کردن توالت ، پاک کردن کف آشپزخانه و لباسشویی بسیار ساده تر است.

02
از 05
اشتباه شماره 2: شروع از نقطه اشتباه یک اتاق
شروع تمیز کردن در یک نقطه اشتباه
صنوبر / آنا کادنا
هیچ یک از ما دوست نداریم بیشتر از زمان لازم وقت خود را صرف نظافت کنیم. اگر هنگام انجام تمیزکاری کامل از یک نقطه اشتباه در یک اتاق شروع کنید ، باید مراحل را دنبال کنید و تکرار کنید.

اول ، با برداشتن وسایلی که در اتاق نیست ، سر و صدا کنید. آنها را دور بریزید یا آنها را به فضای مناسب خود برگردانید. فقط یکبار وسایل را اداره کنید و از اتاق خلاص شوید. نیازی به صرف وقت برای تمیز کردن اطراف آنها نیست.

هنگامی که آماده تمیز کردن هستید ، از بالای یک اتاق شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. اگر کار خود را با تمیز کردن کف شروع کنید و سپس به گردگیری فن سقف ، پاک کردن تار عنکبوت و غبارگیری مبلمان بپردازید ، باید پس از نشست گرد و غبار ، زمین را دوباره تمیز کنید.

هنگام تمیز کردن دیوارها و درها یا پنجره های دوش ، از بالا شروع کنید و برای مراقبت از قطره ها مجبور به عقب نشینی نیستید.

03
از 05
اشتباه شماره 3: استفاده از محصولات تمیز کننده اشتباه
با استفاده از محصولات تمیز کردن نادرست
صنوبر / آنا کادنا
استفاده از یک محصول تمیزکننده که برای انجام کار به اندازه کافی قوی نباشد ، می تواند به معنای باقی مانده بودن خاک باشد و کار باید تکرار شود. آیا تابحال لباسها را شسته اید و فقط می بینید که لکه ها باقی مانده است؟ شما از محصولات خشکشویی اشتباه استفاده کرده اید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، برچسب ها را با دقت بخوانید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

بررسی برچسب ها نه تنها می تواند در وقت صرفه جویی کند ، بلکه می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند. استفاده از یک محصول تمیز کننده اشتباه ممکن است به طور دائمی به برخی از سطوح آسیب برساند. به همین دلیل نمی توانید با خیال راحت از پودر شستشو روی مبلمان یا میزهای پیشخوان سنگ استفاده کنید.

اگر می خواهید میزان مواد شیمیایی مورد استفاده در خانه خود را کاهش دهید ، در صورت استفاده صحیح از محصولات تمیز کردن طبیعی یا سبز می تواند کاملاً مثر باشد.

04
از 05
اشتباه شماره 4: استفاده از ابزار تمیز کردن کثیف
جاروبرقی کثیف
صنوبر / آنا کادنا
ابزاری که برای تمیز کردن استفاده می کنید می تواند باعث بدتر شدن اوضاع و گسترش باکتری ها و خاک در اطراف شود. در صورت عدم رسیدگی صحیح ، اسفنج های آشپزخانه محل تولید باکتری های کلی فرم (سالمونلا یا E.coli) هستند. ماشین لباسشویی که به طور مرتب تمیز نشده است می تواند خاک بدن را دوباره رسوب دهد و بوی لباس های شسته شده را وحشتناک کند. و این خلا dirty کثیف می تواند با هر استفاده گرد و غبار را از بین ببرد.

برای شستن پارچه های تمیزکننده ، سر شستشو و برس های تمیز کننده و تمیز کردن فیلترهای خلاuum و فنجان ها بین هر بار استفاده وقت بگذارید. ابزارهای یکبار مصرف مانند ضدعفونی کردن دستمال مرطوب ، پارچه های الکترواستاتیک و گردگیر بسیار عالی هستند ، اما اگر سعی کنید فقط از یکی برای تمیز کردن کل خانه استفاده کنید ، چنین نیست. هر کار تمیز کردن را با یک بار مصرف تازه مرتفع کنید.

به 5 از 5 زیر ادامه دهید.

05
از 05
اشتباه شماره 5: آموزش دادن به بچه ها برای کمک به کارهای خانه
کودکانی که در کارهای خانه کمک می کنند
صنوبر / آنا کادنا
زمان مناسب برای درگیر کردن بچه ها در کارهای خانه ، کودک نوپا بودن آنهاست. کودکان نو پا می خواهند همه کارهایی را که مادر و بابا انجام می دهند انجام دهند. بنابراین ، با چیزهای ساده ای شروع کنید که می توانند به شما کمک کنند مانند حوله های تاشو و کنار گذاشتن آنها یا آوردن لباس های کثیف آنها به اتاق لباسشویی. با افزایش سن ، شما می توانید کارهای چالش برانگیز دیگری مانند شستن لباس ها را اضافه کنید.

یک نمودار پیشواز ایجاد کنید و همان اصولی را که باید رعایت کنید به بچه ها بیاموزید - انجام هر روز چند کار تمیزکاری کوچک کار کلی را بسیار راحت تر می کند. برای بچه های کوچکتر ، با کارهای ساده مانند غبارروبی سطوح صاف ، شستن پنجره ها با استفاده از پاک کننده های غیر سمی (سرکه سفید مقطر و آب) شروع کنید و به تدریج آنها را تقریباً در همه کارهای نظافت منزل منتقل کنید.





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: